Nuo 2022 metų Liepos mėnesio, įsigaliojo naujausi lažybų įstatymų pakeitimai Lietuvoje. Svarbiausi jų- leidimas steigti nuotolinius lošimus organizuojančias įmones, neturinčias stacionaraus kazino ir draudimas skatinti lošti reklamos priemonėmis išskyrus atvejus, kuomet reklama atitinka itin griežtus “reklamos” reikalavimus. 

Leidimas steigti internetinius kazino išduotas. Kodėl dar neatsirado dešimtys naujų online kazino lietuvoje?

Paprasta- kodėl steigti įmonę, kurios įkūrimui reikalinga itin prabangi licencija galinti atsieiti net 1 158 000 eurų, kai tokios įmonės negalėsite niekur padoriai pareklamuoti? Kaip žinia, kad verslas galėtų konkuruoti rinkoje, reikalingi tokie marketingo įrankiai kaip vaizdinė, garsinė ir tekstinė reklama, kuri pasak marketingistų, kad būtų paveiki privalo būti įdomi, išskirtinė bei parodyti verslo ypatingumą, demonstruoti produkto kokybės išskirtinumą bei naudą klientui. 

Tuo tarpu, nors licencijas organizuoti nuotolinius lošimus įsigyti galėtų ne vienas Lietuvoje, reklamos srityje visi atsiduria tokioje pačioje pozicijoje- nėra kaip reklamuotis, išskyrus rėkti savo kazino pavadinimą, todėl neįmanoma sukurti konkurencingumo, ir iškomunikuoti kazino paslaugų teikiamos naudos klientui. 

Nesupraskite klaidingai, vienintelė kazino teikiama nauda žaidėjui- tai pramoginė veikla ir gerai praleistas laikas, o ne galimybė praturtėti.

Galimybę konkuruoti rinkoje žudo nerealistiški reklamos reikalavimai

Kiekvienas Lietuvoje jau veikiantis kazino online reklamuojasi pagal dabartinius lažybų reklamos reikalavimus. Šie- paprasčiausiai įstumia verslą į absoliutų kampą. Šiuo metu kazino “reklamą” galima prilyginti cigarečių pakeliui, kuomet perspėjimas apie galimą priklausomybę lažyboms vizualiai užima daugiau vietos nei pati kazino reklama, o garsinės reklamos atveju girdimas kazino vardas, išvardintos kazino paslaugos (kurias beja, teikia beveik visi kazino online) bei tas pats perspėjimas apie priklausomybes.

Galų gale- verslas daro ką gali, o reklaminiai kazino “cigarečių pakeliai” mėtosi- visur

Ekspertų nuomone, įvedant reklamos reikalavimus buvo neapgalvota, kaip toks reguliavimas atrodys realybėje. Kazino online, bent jau senbūviai, kol kas tikrai gali sau leisti pirkti reklamos vietas tiek televizijoje, tiek radijuje, tiek žurnaluose ir internetiniuose portaluose ir iš vis- visur, kur yra siūloma vieta reklamai. Neapgalvota buvo tai, kad verslas, kuris negali investuoti į reklamos kokybę, tačiau galintis investuoti į reklamines erdves- taip ir padarys. 

Tad rezultatas- kazino reklamos šiukšlės absoliučiai visur. Jos prieinamos vaikams, paaugliams, priklausomiems žmonėms ir kitiems. Kadangi verslas reklamos priemonėmis negali iškomunikuoti net savo paslaugų kokybės (pavyzdžiui yra tik vienas kazino online, kuris siūlo licencijuotą pokerį Lietuvoje, tačiau negali to minėti savo reklamoje), tai klientas renkasi keliauti ten, kur paslauga yra ne tik ne kokybiška, bet ir nebūtinai legali- jis paprasčiausiai nežino, kad lietuvoje yra licencijuota alternatyva jo pasirinktai paslaugai.  

Galų gale, bandymas padaryti kaip geriau ir saugiau, stumia žaidėjus į erdves, kuriose šie nėra saugomi įstatymo, o verslą- į prarają, kurioje jie arba šiukšlina savo vardu kuo dažniau ir kuo populiaresnėse (ir nepilnamečiams bei priklausomiems nuo lažybų žmonėms prieinamose) vietose, arba išvis praranda galimybę konkuruoti rinkoje. 

Jeigu leidžiame kurtis internetiniems kazino online ir teikiame jiems itin brangias lincencijas, gal vertėtų reklamos reguliavimą padaryti realistiškesniu, kad kiekvienos radijo ir televizijos laidos pabaigoje, netektų klausytis šūksnių apie lažybas bei spoksoti į cigarečių pakelius primenančius paveikslėlius su kazino pavadinimais? 

Bent mes, mieliau peržiūrėsime gerai sumodeliuotą ir brangią kazino online reklamą, iškomunikuojančią konkretaus kazino paslaugų išskirtinę kokybę tačiau daug rečiau, nei klausysimės tūkstančio vienodų reklamų iš skirtingų kazino, kurios ne tik nieko nereiškia, bet ir priverčia amžiams įsiminti visus Lietuvoje egzistuojančių kazino pavadinimus- nes šie skamba ir mirksi visose erdvėse ir nuolat. 

Autorius
Karolina
Karolina
Kazino Ekspertė
Karolinos kazino online expertizė prasidėjo dar studijų laikais, kuomet ji pasirinko viešųjų ryšių ir žurnalistikos studijų praktiką atlikti itin sėkmingame kazino online. Tai ne tik padėjo žinių pagrindą po kojomis, bet ir nustatė kokybės standartą, kurio Lietuvoje, pasak Karolinos labai trūksta. Karolina vadovaujasi kokybės ir teisybės principais, todėl jos turinys nieko nevynioja į vatą: kaip yra- taip ir parašyta.